miércoles, 24 de marzo de 2010

Notícies del dia sobre la Vall

El Diario Información publica hui aquestes notícies, una sobre la carretera CV-70 i una altra sobre l'elaboració del Pla General d'Ordenació Urbana de Benifato amb ajuda "desinteressada" de l'empresa d'aigües Proaguas, que pensem que us pot interessar també:
En aquesta notícia hi ha alguns comentaris que, per incoherents amb la informació de què disposem, ens han preocupat. El primer és sobre el túnel, ja que ací diu que Flores (el conseller d'Infraestructures i Transport) va dir ahir (no sabem on ni a qui) que s'estudiava allargar el túnel més de 1000 metres, que és la llargària màxima que va proposar en la reunió amb els ajuntaments celebrada a Alcoi el 17 de setembre de 2009: "dependiendo de si el túnel tiene una longitud de 1 kilómetro o de 400 metros, el coste de toda la actuación oscilará entre los 120 y los 150 millones".

En segon lloc, ens sorprén aquest comentari: ""Se optará por el trazado que tenga mayor consenso" dijo Flores, quien recordó que para ello se abrió un plazo de participación pública para los vecinos." Amb aquest termini de participació es refereix a l'enquesta de l'empresa Vielca (ací podeu consultar-ne un resum els resultats), amb una participació de
"464 encuestas para el tramo 1 (Alcoi-Cocentaina-Confrides), y 325 encuestas para el tramo 2 (Benifato-Altea-Alfàs del Pi). En papel se han recogido 27 encuestas que incluyen las respuestas para los dos tramos." Difícilment pot ser açò consens, a més que en cap cas especificava l'enquesta que els resultats anaren destinats a escollir el traçat.

Finalment, torna a parlar de velocitats de 100 km/h, que, segons la carta de Conselleria de 14 de setembre de 2009, no serien possibles ja que "entre Benimantell i Benilloba en cap cas serà autovia ni via ràpida per les condicions ambientals de l'entorn (pàg. 2, últim paràgraf)". A menys, és clar, que aquestes velocitats es referisquen al tram entre Benimantell i Benidorm, sobre el qual, fins a hores d'ara no ens han comunicat (tot i la nostra insistència) quin tipus d'actuació es farà.


La empresa Proaguas Costablanca será la encargada de redactar el nuevo Plan General de Benifato, según acordaron ayer la empresa dependiente de la Diputación de Alicante y este ayuntamiento.

El convenio plantea la redacción por parte de Proaguas, en coordinación con el Ayuntamiento, de todos los documentos integrantes del futuro Plan General, lo que permitirá a Benifato contar con un nuevo instrumento de planeamiento acorde con las innovaciones jurídicas llevadas a cabo desde la aprobación de la Delimitación de Suelo Urbano del año 1989.

Los trabajos de redacción no supondrán ningún coste económico para el Ayuntamiento de Benifato, puesto que los gastos de redacción que conlleve la actuación para Proaguas serán compensados mediante la cesión de aprovechamiento, por parte del Ayuntamiento, dentro de sectores destinados a la construcción de viviendas de protección pública. El convenio será sometido a aprobación plenaria la próxima semana en el Ayuntamiento.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Açó té molt mala pinta.Carretera.. circunvalacions... urbanisme... ja estem, agarreu forçes gent de la vall perque aquestes manpreses son perilloses.

Eli dijo...

Massa a prop estavem de la costa, ja es veia venir. I segons les últimes declaracions de Flores a Benidorm, potser un ramal de l'AVE també ens regalen en el futur:

"Residencial Madrid, enclavado en el precioso y tranquilo entorno del valle de Guadalest, al pie de la sierra Aitana, con el AVE y la autovía a su puerta para ir de casa a la playa en 10 minutos".